1.4 TSI – Volkswagen koncern
Měl to být jeden z nejoblíbenějších benzinových motorů koncernu Volkswagen. A tak se to skutečně stalo. Používal se ve vozech segmentů B, C a D. Bohužel se konstruktéři nevypořádali s několika problémy, které vrhají stín na jeho image a mohou vyčerpat kapsu neznalého majitele.
Motor 1.4 TSI Twincharger (160 koní) trpí nataženým rozvodovým řetězem, problémy s napínákem řetězu, ale také velmi závažným spalováním a následným praskáním středových pístů. Pokud se problémy s písty vyskytnou během záruky, vede to k výměně motoru na náklady výrobce, ale poté se majitel potýká s obrovskými náklady. Nejslabší varianta (122 koní) trpí „výhradně“ problémy se zmíněným rozvodem. Motory 1.4 TSI trpí také problémy se vstřikovacím systémem a poruchami magnetické spojky kompresoru.
Výskyt problémů: od roku 2006.
Modely vybavené motorem 1.4 TSI (122-180 koní):
- Audi: A1, A3
- Seat: Ibiza, Toledo, Leon, Altea, Alhambra
- Škoda: Rapid, Octavia, Yeti, Superb
- VW: Polo, Golf, Touran, Tiguan, Scirocco, Jetta, Passat, CC, Sharan.
2.0 TDI – Volkswagen koncern
O žádném motoru se nikdy nemluvilo tolik jako o notoricky nespolehlivém motoru 2.0 TDI značky Volkswagen. Měl to ještě těžší, protože nahradil motor 1.9 TDI, který byl známý svou odolností a bezproblémovým provozem. Seznam problémů s motorem 2.0 TDI je dlouhý. Patří sem praskání hlav, usazování hlav, poruchy olejového čerpadla, vstřikovačů, pohonu rozvodů (předčasné opotřebení ozubeného kola na hnacím hřídeli) nebo dvouhmotového setrvačníku.
Problémy skončily s uvedením verze 2.0 TDI CR, tj. se systémem Common-Rail v roce 2007. Tento motor již není na černé listině.
Výskyt problémů: 2003 – 2007.
Modely, do kterých byl instalován motor 2.0 TDI:
- Volkswagen: Golf, Jetta, Passat, Touran, Sharan,
- Audi: A3, A4, A6
- Škoda: Superb
- Seat: Leon, Altea, Toledo
2.0 / 2.2 D-4D – Toyota
Turbodiesel Toyota (1AD a 2AD) má několik nevýhod. Prvním z nich je nadměrná spotřeba motorového oleje. Spotřeba oleje sama o sobě ještě není důvodem k obavám, ale pokud překročí půl litru na 100 km, je to již dobrý důvod k návštěvě servisu.
Druhou příčinou problémů je vypálení těsnění pod hlavou. Důvodem je pravděpodobně vysoké zatížení motoru, které vede k deformaci hlavy. Výměna těsnění příliš nepomáhá, protože se v bloku motoru (z hliníkové slitiny) objeví důlky.
Jediným řešením je výměna bloku motoru (doporučení společnosti Toyota) nebo jeho vybroušení (alternativní řešení). Problémy může způsobovat také systém vstřikování, turbína a dvouhmotové kolo.
Výskytu problémů: 2005 – 2009.
Modely, do kterých byly motory D-4D montovány:
- Toyota: Auris, Verso, Rav4, Avensis, Lexus: IS220d
2.0 TDCi – Ford
V roce 2000 představil Ford světu vznětový agregát o objemu 2,0 litru (ZSD420), který se dostal pod kapotu modelu Mondeo. Problémy byly způsobeny odlupujícím se vysokotlakým čerpadlem, které způsobovalo ucpávání vstřikovačů. K opravě je třeba přistupovat komplexně, jinak regenerace vstřikovačů dlouho nevydrží. Dalším problémem – typickým pro moderní diesely – je nestabilní dvouhmotové kolo.
Výskyt problémů: 2000 – 2009
Modely:
- Ford: Mondeo III,
- Jaguar: X-Type
1.6 HTP – BMW/PSA
V roce 2006 představily společnosti PSA a BMW společný vývoj. Byl to benzinový motor 1.6 THP (150-200 k), který od té doby získal řadu ocenění včetně titulu „Motor roku“. Jednotka se používala v modelech Mini a městských modelech Peugeot a Citroen. Bohužel není bez závad. Objevují se problémy s turbodmychadly, natahováním rozvodového řetězu nebo praskáním výfukového potrubí.
Některé problémy se podařilo zvládnout (po roce 2009 se řetězy již nenatahují) a v roce 2011 byla provedena modernizace, která by měla většinu problémů vyřešit. Obě společnosti dospěly k závěru, že další úpravy tohoto motoru provedou ve vlastní režii.
Výskyt problémů: 2006 – 2011.
Modely, do kterých byl/je montován motor 1.6 THP:
BMW: Mini Cooper S,
Citroen: DS3, C4, DS4, DS5,
Peugeot: 207, 208, 308, 408, 508, RCZ